Gemeente Huizen pakt overlast rond de jaarwisseling op positieve manier aan

Door Daan Bakker

Samen met reclamebedrijf On Social heeft de gemeente Huizen een videoserie gemaakt om jongeren te bereiken. De vierdelige serie wil jongeren bewust maken van overlast bij de jaarwisseling. Het is niet de bedoeling om de jongeren slecht weg te zetten, maar juist om ze te inspireren.

Huizen heeft, net als elk dorp, rond de jaarwisseling vaak last van overlast. De gemeente Huizen gaat proberen hier wat aan te doen. Door het maken van een vierdelige videoserie probeert de gemeente jongeren te bereiken, en bewust te maken over vuurwerkoverlast.

 

Voorheen werden er voorlichtingen gegeven door Bureau Halt. Dit jaar wil de gemeente jongeren rond de jaarwisseling op een andere manier bereiken. “Dit doe je op de plekken waar zij het meest actief zijn”, vertelt gemeente Huizen. “Dit is onder andere op sociale media.” 

Bewust maken

Met deze video’s wil de gemeente vooral de doelgroep tien- tot zestienjarige aanspreken. “We willen vooral de aandacht vestigen op het gedrag dat we juist wél willen zien tijdens de jaarwisseling.” De gemeente wil ook de jongeren ook bewust maken van de gevaren, strafbaarheid en overlast van vuurwerk .

 

De eerste video staat al online en de komende weken zullen de andere video’s online komen. Onderwerpen als vandalisme, overlast, letsel en schade zullen voorbij komen. De laatste video zal in het teken staan van hoe de jongeren zich op een positieve manier kunnen inzetten.

On Social

De video’s zijn geproduceerd door reclamebedrijf On Social. Een groep met jonge mensen die campagne video’s maken voor bedrijven. Eigenaar en creatief verantwoordelijke van On Social, Aldwin van Pareren, vond het een leuk uitdaging om met de gemeente te werken: 

 

“⁠Het is fantastisch om samen met de gemeente dit project op te pakken. Bij partijen als de gemeente zie je vaak een uitdaging om je creatieve brein los te laten op zo een project, maar de gemeente Huizen heeft ons het volledige vertrouwen gegeven waardoor we met deze campagne écht op een juiste manier de jongeren doelgroep kunnen bereiken.”

 

Of de campagne succesvol is zal blijken na de jaarwisseling. Maar de gemeente Huizen heeft vertrouwen dat het de jongeren zal bereiken.

0
Laat nu ook een reactie achter onder de video!x

Regio Gooi en Vechtstreek (waaronder Gooise Meren, Wijdemeren, Hilversum,  Huizen en Weesp): kanaal 48.
In de regio’s Amersfoort, Amsterdam, Driebergen/Zeist, Rotterdam, Veenendaal, Zoetermeer en Zevenaar: kanaal 48.

Gooise Meren en Wijdemeren: kanaal 1432.
Odido (voorheenT-Mobile) in heel Nederland: kanaal 842.

Sinds mei 2017 is GooiTV erkend als leerbedrijf voor het beroepsonderwijs bedrijfsleven. 
GooiTV biedt daarmee stageplekken aan voor mbo/hbo-leerlingen op het vlak van audiovisuele media, maar biedt ook een platform voor redactionele stagiair(e)s.